MAKE IT PRACTICAL!

image

Hello everyone!

In this post I have decided to dedicate some time to one of the youngest groups I am teaching this school year, Kids 5.

Learning new vocabulary

Recently we have been studying about senses. My pupils especially liked the part about ‘taste’ and ‘smell’. And when they saw a photograph of a pizza, they were in seventh heaven. They all imagined having one for dinner and immediately wanted to learn how toimage prepare one by themselves. I could feel it in my bones that they would love the topic. While they were reading the recipe, they found out how to write one in English and learnt some useful vocabulary, such as ingredients, garnish, cutlery.

Acquiring skills

The next step was putting newly learnt vocabulary into practice. Let’s order some pizzas! The pupils were thrilled when they had to phone and choose the ingredients for their favourite pizza. It was a really useful and practical exercise as now they are able to have a imageconversation through the phone and order some food.

And for dessert…

…blueberry muffins! Who doesn’t like them? They make children’s mouth water. Almost entirely on their own they prepared a recipe for this delicious dessert in English. And the result was amazing!image

 

 

For eager beavers

As some of the students are keen on art, their homework was to draw their favourite pizza  or the one they ordered on the phone. The result took my breath away!

Remember that learning English can be and is fun!

Daria Michalska

 

 

¡Hola a todos!

En esta entrada he decidido dedicar un poco de tiempo a uno de los grupos más jóvenes que tengo este año académico, Kids 5.

Aprender nuevo vocabulario

Últimamente estábamos estudiando sobre los sentidos. A mis alumnos les gustó especialmente la parte sobre “gusto” y “olor”. Y cuando vieron una fotografía de una pizza, estaban en el séptimo cielo. Todos ellos se imaginaron cenar una e inmediatamente querían aprender cómo prepararla por su cuenta. Podía sentirlo en mis huesos que les encantaría ese tema. Mientras imageleían la receta, descubrieron cómo escribir una en inglés y aprendieron vocabulario útil, como ingredientes, guarnición, cubiertos.

Adquirir habilidades

El siguiente paso fue poner en práctica el vocabulario recién aprendido. ¡Pidamos unas pizzas! Los alumnos se emocionaron cuando tuvieron que llamar por teléfono y elegir los ingredientes para su pizza favorita. Fue un ejercicio muy útil y práctico ya que ahora son imagecapaces de tener una conversación a través del teléfono y pedir comida.

Y de postre…
… ¡magdalenas de arándanos! ¿A quién no le gustan? A los niños se les hace la boca agua. Casi completamente solos prepararon una receta de este delicioso postre en inglés. ¡Y el resultado fue increíble!

image

 

 

Para los más trabadores

Como algunos de los estudiantes están muy interesados en plástica, sus deberes eran dibujar su pizza favorita o la que pidieron por teléfono. ¡El resultado me dejó sin aliento!

¡Recordad que estudiar inglés puede ser y es divertido!

Daria Michalska

 

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s